Realisatie van webshops
Een webshop opzetten is tegenwoordig lang niet zo moeilijk meer als vroeger, een goede converterende des te meer… Wij bouwen hem graag met je!
e-Commerce is onze passie.
Geniet jij van elke online verkoop en vier je elke verbetering in omzet, orderwaardes en conversie? Wij vieren graag met je mee!
Maar om te kunnen vieren moet een webshop wel converteren, oftewel: geld opbrengen. Dat kan alleen wanneer de webshop aansluit op de gewenste uitstraling van je bedrijf, maar – nog belangrijker – op de verwachtingen en de behoefte van je doelgroep!
Belangrijk onderdeel van het traject is daarom het voortraject waarin we gezamenlijk de aanwezige wensen zullen bepalen en deze aanvullen met onze kennis van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Zodat de webshop niet alleen klaar is voor nu, maar ook voor de toekomst.
Pas wanneer alles in kaart is gaan we de webshop bouwen en er voor zorgen dat deze beheerd kan worden.
Onze e-Commerce stappen
Stap 1 – De strategie
Wat voor webshop ga je runnen? Wordt je een prijsvechter, of mik je juist op het hoge segment? Wil je de communicatie met de klant graag aan, of richt je je op zoveel mogelijk self service? Belangrijke vragen om je vooraf te stellen.
En voor wie is de webshop bedoeld? Wat is je doelgroep? Babyboomers met geld of Generatie Z die vastgegroeid lijkt met haar mobiel? Dat maakt nogal uit voor je webshop. Wat verwachten ze te vinden op je webshop? En hoe kunnen ze aangesproken worden?
Stap 2 – Wensen en eisen
Wanneer je weet wie je wilt zijn en welke doelgroep je wilt bedienen, kun je gaan bedenken hoe je ze kunt raken. Welke content is daarvoor nodig en welke functionaliteiten helpen daarbij?
Via een zelf ontwikkelde methodiek bepalen we samen welke het meest belangrijk belangrijk zijn. Dat is waar we vervolgens tijd (en dus budget…) aan gaan besteden.
Stap 3 – Interactie ontwerp
Wanneer we weten wat belangrijk is kunnen we de webshop daarop indelen. Zaken die het meest toedoen, krijgen de meeste aandacht, in grootte en positie. Minder belangrijke zaken worden minder prominent getoond.
Dit wordt schematisch weergegeven in een zogenaamd Interactie ontwerp.
Stap 4 – Grafisch ontwerp
Wanneer het Interactie ontwerp is goedgekeurd, wordt deze vervolgens met behulp van de huisstijl ‘ingekleurd en met plaatjes gevuld’. Ook hierbij wordt afhankelijk van de belangrijkheid van een onderdeel deze meer of minder aandacht gegeven. In dit geval door gebruik van kleur, lettertype. Dit is het Grafisch ontwerp en het toont hoe de webshop er uiteindelijk uit zal zien.
Stap 5 – Realisatie
In deze fase wordt de uiteindelijke webshop gebouwd. Tevens wordt het voor het beheer van de shop gehanteerde beheersysteem (CMS) gebouwd en geconfigureerd. Welke CMS in een project wordt gebruikt hangt af van de resultaten uit het voortraject. Is een stand-alone webshop gewenst of zijn er koppelingen noodzakelijk met externe partijen zoals bijvoorbeeld Kelkoo, Bol.com of Marktplaats noodzakelijk?
Enkele e-commerce projecten
Voor de complete vernieuwing van onze webshop waren wij op zoek naar een partij die verstand van zaken heeft op dit gebied. Iemand die ons kan helpen een grote, stabiele speler in onze branche te worden. Pascal (= Blik op online) is een schot in de roos gebleken! Kennis van zaken, punctueel, meedenkend, betrouwbaar en ook een fijne kerel die in is voor een geintje. Pascal is een absolute topper in zijn vakgebied!!