Practise what you preach. Dus exploiteert Blik op online zelf ook enkele webshops. Zo lopen we tegen dezelfde uitdagingen aan als onze klanten en – belangrijker nog – lossen we ze voor ze op.
Een van deze webshops is kabelNL. Deze shop heeft in 2019 een ware metamorfose ondergaan. We besloten om ons als kwaliteitsspeler geheel te gaan richten op Ziggo klanten. In plaats van de totale markt te willen bedienen, kozen we dus voor een niche markt. Maar dan een bestaande uit 3 miljoen huishoudens. 🙂
Naast het aanpassen van de look and feel van de webshop en opnieuw categoriseren van het assortiment hebben we ons direct gericht op zoekmachine optimalisatie. Behouden van bestaande resultaten, zoeken naar de door de doelgroep gebruikte zoekwoorden, het daarop aanpassen van de (product)pagina’s, etc.
En het resultaat mag er zijn. Zoek je in Google maar eens op:
Dan kun je kabelNL niet missen, bovenaan de organische (gratis) resultaten!
Om onze bekendheid in de markt sneller te vergroten zijn we daarnaast vol aan de slag gegaan met Adwords campagnes. Daarbij gooien we geen bakken met geld weg, maar doen we gerichte campagnes op interessante woorden, aan het juiste publiek (met een koopintentie) en op de juiste momenten. Op wekelijkse basis nemen we de status en de conversie door. Per kanaal, per device. En zo groeien we gestaag naar het gewenste doel.
Meer weten over dit traject, onze aanpak of bijvoorbeeld website optimalisatie, zoekmachine optimalisatie of online marketing? Neem gerust contact op.